DNA replikatsiooni initsiatsiooni molekulaarsed mehhanismid inimrakkudes
DNA replikatsioon on vähiteraapiate üks peamisi sihtmärke, kuna vähirakud paljunevad tavarakkudest kiiremini ja on üldiselt altimad replikatsioonilisele stressile. Suurem osa praegustest teadmistest DNA replikatsiooni initsiatsiooni kohta pärineb mudelorganismidest, näiteks pärmist, kuid nende teadmiste kohaldatavus inimsüsteemile on piiratud. Selleks, et kasutada eksperimentaalseid leide vähiteraapias, on oluline uurida replikatsiooni initsiatsiooni inimrakkudes. Käesoleva projekti peamisteks eesmärkideks on tuvastada uued tegurid inimese replikatsiooni initsiatsiooni erinevates etappides ning iseloomustada DNA polümeraas epsiloni mittekatalüütilist rolli ja Timeless valgu olulisust replisoomi assambleerumisel.
Interdistsiplinaarne uuring kasutatavatest õpetamise metoodikatest ja vormidest ning nende mõjust STEM õppeainetel õppimisele
Tallinna Tehnikaülikooli õppejõudude- ja üliõpilaste arengueesmärkide saavutamisele aitavad kaasa koostöine ja loov õhkkond õppeprotsessis, professionaalne edasi-/tagasisidestamine, ülikooli väärtustest lähtuvad tõekspidamised ning süstemaatiline eneserefleksioon. Käesolev uuringuga soovitakse välja selgitada: Kuidas õppejõud tutvustab oma ainet; viitab ta sealjuures õpiväljunditele ja hindamiskriteeriumidele; Milliseid õppemeetodeid kasutavad STEM valdkonna ainete õppejõud kõige enam: Milline on keskmine aktiivõppe võtete kasutamise osakaal tunnis; Mida arvavad üliõpilased õppeprotsessis kasutatavate aktiivõppe võtete kohta; Milline on tavapärane jagatav õppematerjal üliõpilastele,Millist õppematerjali eelistavad üliõpilased; Milline on üliõpilaste kogemus seoses kaasatusega õppeprotsessi; Millist didaktilist tuge vajab ja soovib õppejõud kõige enam; Millist tuge või abi vajavad (ja soovivad) üliõpilased õppeprotsessis kõige enam; Milline on edasi-/tagasiside andmise praktika õppejõudude, milline üliõpilaste puhul; Milliseid õppimise ja õpetamise hea tava näiteid saab välja tuua võrdluses 10 maailma tipptehnikaülikooliga