Kaubajäägid ja nende mõju merekeskkonnale
Süsinikuheitmete vähendamine saartevahelises parvlaevaliikluses
Saartevaheline parvlaevaliiklus on Kesk-Läänemere regioonile iseloomulik transpordiviis. Parvalaevaühendused saate ja mandri vahel on olulised ühendamaks saari keskustega. REISFER-i peamiseks eesmärgiks on läbi fossiilkütuste kasutamise vähendada CO2 emissioone Kesk-Läänemere piirkonna saartvahelises parvlaevaühenduses ning on seadnud eesmärgiks vähendada süsinikuemissioone Eesti, Soome, Ålandi ja Rootsi valitud marsruutidel heitmeid 10-20%.
Partnelus Läänemere laevadel „Fit-for-55“-eeskirjade täitmiseks
Projekti BALTIC-FIT raames luuakse Läänemere piirkonna (Eesti kui laieneva riigi, Soome ja Rootsi) organisatsioonide vaheline pädevusvõrgustik, et võimaldada Läänemere meretranspordi vastavust „Fit for 55“ nõuetele dekarboniseerimise osas. BALTIC-FIT saavutab selle eesmärgi, rakendades kolmeaastast innovatsioonistrateegiat, mis koosneb viiest eesmärgist, mis keskenduvad TTÜ positsiooni tugevdamisele merenduse dekarboniseerimise valdkonnas. See strateegia hõlmab vanemteadlaste ja noorte teadlaste lühiajalist personalivahetust, 3 temaatilist suvekooli; innovatsiooni töötubade korraldamist tööstus- ja merendussektori sidusrühmadele; osalemist välisüritustel; ühiste avatud juurdepääsuga teadusartiklite ja erialaste artiklite avaldamist. TTÜ teadustöö juhtimise oskuste tugevdamiseks hõlmab konkreetne tööpakett terviklikku lähenemisviisi, mis hõlmab 1) mitmetunnist mentorprogrammi, mis keskendub programmi „Horisont Euroopa“ ettepanekute ettevalmistamisele, ja 2) koolitusseminare ettepanekute koostamise, teadusuuringute juhtimise, projektijuhtimise, teadusuuringute levitamise ja teabevahetuse ning intellektuaalomandi haldamise kohta. Ühise innovatsiooniprojekti raames keskenduvad partnerid jõupingutustele Läänemere piirkonna laevanduse süsinikdioksiidiheite vähendamisele, millel on erilised piirangud tegevuse osas, ning annavad ametiasutustele ja eraettevõtetele soovitusi, kuidas lahendada süsinikdioksiidiheite vähendamise kiireloomulist küsimust. Ametiasutused saavad paremini aru, millised võimalused on ettevõtlussektoril kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel, ja erasektor saab
saavad teavet laevanduse operatiivsete (TTU), tehniliste (VTT) ja digitaalsete (RISE) aspektide kohta. Suurendades koostööd Läänemere sidusrühmade vahel, aitab BALTIC-FIT kujundada terviklikku arusaamist säästvatest merendustavadest, suunates piirkonda keskkonnasäästlikkuse suunas, mis on kooskõlas „Fit for 55“ paketiga, ja aidates kaasa Euroopa rohelise kokkuleppe edukale elluviimisele.
AUTONOOMSED LENDAVAD LAEVAD SAARTEVAHELISEKS JA SISEVEETRANSPORDIKS
Euroopas leidub palju saarestikke ja siseveeteid. Selliste veeteede kasutamine nii kaupade kui ka inimeste õhutranspordiks on tohutu potentsiaal ja paljudel juhtudel on see ainus võimalik viis. Sellisel juhul on kaupade ja isikute vedamisel lennukite või laevadega palju puudusi. Esimeste puhul on probleemiks kulud ja keskkonnamõju, samas kui teistel, mis võimaldavad küll suuremat kandevõimet, on puuduseks piiratud kiirus. Lisaks sellele on mõlemad äärmiselt väikese energiatõhususega suurel kiirusel. AIRSHIP näeb ette tuntud transpordivahendi uuenduslikku kasutamist: lendavad laevad. Sellised sõidukid (tuntud ka kui ekranoplaanid või WIG- sõidukid) on projekteeritud ja ehitatud nii, et nad kasutaksid ära maapealset efekti, mis võimaldab neil sõidukitel lennata suurema tõstejõu ja väiksema takistusega. WIGSidel on kõik tavapäraste õhusõidukite eelised, kuid nad on energiatõhusamad ja keskkonnasõbralikumad nii süsinikdioksiidijälje kui ka akustilise mürasaaste seisukohalt. AIRSHIP uurib ja arendab uusi tehnoloogiaid, mis käsitlevad heitevaba energiatarbimist, lennuki pardal asuvat tehisintellekti ja automaatset lennujuhtimist, et lahendada maapealse efektiga lendamisega seotud keerulised tehnoloogilised probleemid, mis võimaldavad selliste sõidukite autonoomsust, nii et neid saab tõhusalt kasutada mitmesugustes ärirakendustes ja -teenustes, mis viib uute lennunduse ärimudeliteni. Meie eesmärk on panna alus uue klassi täielikult elektrilise mehitamata õhusõiduki süsteemile UWV (Unmanned WIG Vehicle), mis ühendab endas kiiruse, paindlikkuse ja energiatõhususe.
Jätkusuutlik kaubavoog ja transpordi CO2 heitkoguste vähenemine
Adrienne’i projekti raames arendatud geoportaali (PlanWise4Blue) levitamine
Hiljuti lõppenud ADRIENNE projektis koostasime laiahaardelise andmestiku ja arendasime tööriista merealade ruumilise planeerimise ja mereressursside haldamisega seotud ülesannete lahendamiseks, mis võimaldab hinnata inimtekkeliste survete mõjusid Soome lahe ökosüsteemile erinevate toitainete koormuste ja kliimamuutuste stsenaariumite tingimustes. Modelleerimistöödele ja analüüsidele toetudes loodi GIS-põhine interaktiivne tööriist, mis võimaldab analüüsida, hinnata ja juhtida inimtegevusest ja kliimamuutustest tulenevat kumulatiivset piiriülest keskkonnariski Soome lahes. Sellise tööriista näol on tegemist faktipõhise otsustustoega inimtekkeliste survetegurite kumulatiivsete mõjude leevendamise lahenduste väljatöötamisel. ADRIENNE+ on ADRIENNE jätkuprojekt ja nn kapitalisatsiooni projekt, mille käigus tutvustame ADRIENNE projekti tulemusi huvirühmadele ja arendame veebrirakenduse funktsionaalsust.
Eesti jäämurdeteenuse osutamise alternatiivide analüüs
Nutikas merenduslogistika Satakuntas (ÄlyMeri)
Sillamäe-Kotka reisiliikluse taastamise teostatavus-tasuvusanalüüsi ja sotsiaalmajanduslike mõjude analüüsi koostamine
Sillamäe-Kotka reisiliikluse taastamise teostatavus-tasuvusanalüüsi ja sotsiaalmajanduslike mõjude analüüsi koostamine. Projekti metoodilises planeerimises osalemine; Alusandmete korje, analüüs ja prognoos (reisijatevedu, kaubavedu); Laevatüübi analüüs ja valik; Marsruutide koostamine ja graafiku analüüs; Sadamate valmisoleku hindamine; Intervjuude läbiviimises osalemine; Tööseminaride läbiviimises osalemine; Olulisematel kohtumistel osalemine; Lõppdokumendi koostamisel osalemine.
Sadamate konkurentsivõime tegurid ja avaliku sektori roll sadamate konkurentsivõime toetamisel Eesti, Läti, Soome ja Rootsi näitel.
"Sadamate konkurentsivõime tegurid ja avaliku sektori roll sadamate konkurentsivõime toetamisel Eesti, Läti, Soome ja Rootsi näitel" uuringu läbiviimine.
Toetus Mereakadeemiale 17833,33 EUR ja Majandusteaduskonna Ärikorralduse Instituudile 3000 EUR.
Metoodika koostamine laevandusega seotud keskkonnamõju hindamiseks ja kirjeldamiseks Eesti merealal ning esialgse hinnangu koostamine
Uuringu eesmärkideks on (1) koostada metoodika laevandusega seonduvate tegevuste keskkonnamõju hindamiseks ja kirjeldamiseks Eesti merealal ning (2) koostada esialgne hinnang laevanduse erinevate tegevustega kaasnevate keskkonnamõjude kohta.